^Powrót
  
  
  
Get Adobe Flash player

Wiersz i piosenka miesiąca

                                       

 

                                                      WIERSZ MIESIĄCA

 

„BARWY OJCZYSTE”( Czesław Janczarski)

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość, biel-serce czyste.

Piękne są nasze barwy ojczyste. 

 

 

 

 

 

 

 

                                      PIOSENKA MIESIĄCA

 

 

 

„ W naszym ogródeczku”

W naszym ogródeczku zrobimy porządki,

 zrobimy porządki, zrobimy porządki.

Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki,

 przekopiemy grządki, raz, dwa, trzy.

 

 Potem w miękką ziemię wsiejemy nasionka,

 wsiejemy nasionka, wsiejemy nasionka.

 Będą się wygrzewać na wiosennym słonku,

na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

 

 Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni,

i wszystko odmieni, i wszystko odmieni.

W naszym ogródeczku grządki zazieleni,

 

 grządki zazieleni, raz, dwa, trzy.

Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY  3,4-latków

6.30-8.15 SCHODZENIE SIĘ DZIECI, ZABAWY DOWOLNE

Ø czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne

Ø zabawy swobodne, spontaniczne według zainteresowań dzieci

Ø zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela

8.15-8.30 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA

Ø wykonywanie czynności sanitarno-higienicznych i samoobsługowych,

Ø wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,

Ø rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,

Ø modlitwa poranna

8.30-9.00 ŚNIADANIE

Ø zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku,

Ø zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy,

Ø wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania

9.00-11.10 ZAJĘCIA CZYNNOŚCI OBJĘTE TEMATYKĄ PLANÓW DZIENNYCH

Ø wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć  programowych,

Ø organizowanie zabaw na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki

Ø utrwalanie wiadomości, karty pracy

11.10-11.30 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU

Ø modlitwa przed obiadem,

Ø zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania

11.30-12.00 OBIAD

Ø zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,

Ø rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami,

Ø wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu

12.00-13.30 ODPOCZYNEK PO OBIEDZIE

Ø słuchanie cicho czytanej bajki,

Ø zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnej,

13.30-13.45 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU

Ø zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe

14.00-14.30 PODWIECZOREK

Ø zwracanie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,

Ø utrwalanie  czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku

14.30-16.00 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI

Ø dowolna działalność  dzieci, zabawy w sali lub na świeżym powietrzu,

Ø kontakty indywidualne z rodzicami, czynności organizacyjne