Piosenka miesiąca: „Mama, tata –
najpiękniejsze słowa świata!”
Ref: Mama, tata, najpiękniejsze słowa świata!
Mama, tata, najpiękniejsze słowa świata!
Mama, tata, najpiękniejsze słowa świata!
Mama, tata, najpiękniejsze słowa świata!
1.Ja serduszko moje małe, Mamo Ci oddaje,
Kochaj mnie, żyj sto lat, pokaż jak wygląda świat.
Ref: Mama, tata, najpiękniejsze słowa świata x4
2. Ja serduszko moje małe, Tato Ci oddaje,
Kochaj mniej, żyj sto lat, pokaż jak wygląda świat.
Ref: Mama, tata, najpiękniejsze słowa świata x4
Słowa i muzyka: M. Hernik
Wokal: N. Kruszyńska
Aranżacja: R. Balicki
Wiersz miesiąca:
„Moja rodzina” B. Szelągowska
Piękny uśmiech, dobre serce,
wszystko umie zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej w świecie,
to jest właśnie moja mama!
Zawsze chętnie mi pomagasz,
kiedy jesteś obok, tato.
Z Tobą czuję się bezpiecznie,
kocham Ciebie właśnie za to!
Dom to miejsce wyjątkowe,
może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
czyli mama, ja i tata!
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY 5,6-latków
6.30-8.15 SCHODZENIE SIĘ DZIECI, ZABAWY DOWOLNE, CWICZENIA PORANNE
Ø >czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne>
Ø >zabawy swobodne, spontaniczne według zainteresowań dzieci>
Ø >zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela>
8.15-8.30 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
Ø >wykonywanie czynności sanitarno-higienicznych i samoobsługowych,>
Ø >wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,>
Ø >rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,>
Ø >modlitwa poranna>
8.30-9.00 ŚNIADANIE
Ø >zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku,>
Ø >zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy,>
Ø >wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania>
9.00-11.30 ZAJĘCIA CZYNNOŚCI OBJĘTE TEMATYKĄ PLANÓW DZIENNYCH
Ø >wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych>
Ø >organizowanie zabaw na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki>
11.30-12.00 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
Ø >modlitwa przed obiadem,>
Ø >zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania>
12.00-12.30 OBIAD
Ø >zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,>
Ø >rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami,>
Ø >wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu>
12.30-13.45 ZABAWY ZESPOŁOWE I TEMATYCZNE, KONSTRUKCYJNE Z WYKORZYSTANIEM TWÓRCZEJ AKTYWNOŚCI DZIECI W SALI
Ø >słuchanie cicho czytanej bajki,>
Ø >zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnej,>
Ø >rozwijanie zainteresowań dzieci,>
Ø >prowadzenie obserwacji>
13.45-14.00 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
Ø >zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe>
14.00-14.20 PODWIECZOREK
Ø >zwracanie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,>
Ø >utrwalanie czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku>
14.20-16.00 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
Ø >dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na świeżym powietrzu,>
Ø >kontakty indywidualne z rodzicami, czynności organizacyjne>