1
PIOSENKA MIESIĄCA
„Chwalcie łąki umajone”
1. Chwalcie łąki umajone,
Góry, doliny zielone.
Chwalcie, cieniste gaiki,
Źródła i kręte strumyki
PIOSENKA MIESIĄCA
„ Moja rodzinka” |
Moja rodzinka jest dobrze znana,
Bo jest miła i zawsze roześmiana.
Mój tato codziennie po kuchni się krząta,
A mama ze nim wciąż musi sprzątać.
A ja przy laptopie lubię siedzieć od rana,
Lecz mama wciąż mi tego zabrania.
I choć czasami w domu wytrzymać trudno,
To daję słowo, że nie jest w nim nigdy nudno.
Wieczorem zawsze się wygłupiamy
I przy tym wszyscy bardzo się kochamy.
Bo moja rodzinka jest nie od parady,
Dlatego wszędzie sobie radę damy.
I powiem to wszystkim otwarcie,
że mamę i tatę kocham najbardziej
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY 3,4-latków
6.30-8.15 SCHODZENIE SIĘ DZIECI, ZABAWY DOWOLNE
Ø >czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne>
Ø >zabawy swobodne, spontaniczne według zainteresowań dzieci>
Ø >zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela>
8.15-8.30 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
Ø >wykonywanie czynności sanitarno-higienicznych i samoobsługowych,>
Ø >wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,>
Ø >rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,>
Ø >modlitwa poranna>
8.30-9.00 ŚNIADANIE
Ø >zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku,>
Ø >zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy,>
Ø >wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania>
9.00-11.10 ZAJĘCIA CZYNNOŚCI OBJĘTE TEMATYKĄ PLANÓW DZIENNYCH
Ø >wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych,>
Ø >organizowanie zabaw na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki>
Ø >utrwalanie wiadomości, karty pracy>
11.10-11.30 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
Ø >modlitwa przed obiadem,>
Ø >zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania>
11.30-12.00 OBIAD
Ø >zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,>
Ø >rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami,>
Ø >wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu>
12.00-13.30 ODPOCZYNEK PO OBIEDZIE
Ø >słuchanie cicho czytanej bajki,>
Ø >zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnej,>
13.30-13.45 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
Ø >zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe>
14.00-14.30 PODWIECZOREK
Ø >zwracanie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,>
Ø >utrwalanie czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku>
14.30-16.00 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
Ø >dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na świeżym powietrzu,>
Ø >kontakty indywidualne z rodzicami, czynności organizacyjne>